De verschillen van SEO Duitsland

De verschillen van SEO Duitsland

14 oktober 2020 Uit Door Redactie

Als je als bedrijf de Duitse markt wil betreden is het erg belangrijk dat je een goede website hebt voor de Duitse markt en je ook een goede waardering hebt voor google. Dit zorgt ervoor dat je hoger in de zoekresultaten komt en zo dus makkelijker te vinden bent. Het proces van SEO Duitsland in vergelijking met SEO Nederland is redelijk hetzelfde en wordt bij beide gebruik gemaakt van:linkbuilding, optimalisatie, keywords en nog meer. Er zijn echter wel een paar verschillen die handig zijn om te weten en rekening mee te houden. 

De verschillen 

Voor SEO Duitsland moet je rekening houden met een paar belangrijke punten

die je hier in Nederland niet tegen komt. Zo zijn Duitsers vaak een stuk

serieuzer en wordt er vaak op een website gepraat in de U-vorm en is de JE-vorm

haast niet acceptabel. Ook vinden Duitse klanten het belangrijk dat er in het

webadres geen .nl staat of .com maar liever gewoon een .de wat gebruikelijk is

voor hun land. Wettelijk ben je ook aansprakelijk als er een vermelding/link

plaats op een site ook al is die site die niet van jou is. Dit is in Nederland

niet zo.